Asiakaspalautus

Treenikamat.fi -verkkokaupan käyttäjällä on tilaamilleen tuotteille 30 päivän palautusoikeus. Peruuttaessaan ostoksensa on asiakkaan ilmoitettava siitä palautusajan kuluessa. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei kuitenkaan riitä. Asiakkaan on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.


Jos peruuttamisilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei ole tarkkaa selvitystä,

  • postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen yritykselle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä.
  • sähköisesti lähetetyn ilmoituksen päivänä, jolloin ilmoitus on lähetetty

Tilauksen peruuttamisesta voi ilmoittaa soittamalla asiakaspalveluun +358 504 667 269 arkisin klo 8.00 - 18.00 välisenä aikana tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu(at)treenikamat.fi.

Palautusaika lasketaan tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Jos kyseessä on säännöllisesti toimitettava tavara, peruuttamisaika lasketaan ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.


Palauttaminen ei koske seuraavia tuotteita:

  • sinetöitynä toimitettua tavaraa, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa
  • kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa
  • nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita

  Esimerkiksi tällaisia tuotteita ovat lisäravinteet, vitamiinit ja muut elintarvikkeet sekä intiimituotteet kuten sukat.


Tavaraan tutustuminen

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tuotteen ominaisuudet ja toimivuuden. Jos asiakas ottaa tuotteen käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tuote on muuttunut asiakkaan tutustuessa tuotteeseen myyntikelvottomaksi voi Treenikamat.fi kieltäytyä palauttamasta asiakkaan tuotteesta maksamaa summaa.


Tuotteen palautus

Jos asiakas peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa.

Asiakas voi jättää palautettavan tuotteen Postin kuljetettavaksi. Pyynnöstä palauttaja saa kuitin lähetyksen jättämisestä kuljetettavaksi. Enintään 2 kg painoinen Asiakaspalautus-lähetys voidaan jättää kuljetettavaksi kirjelaatikkoon tai postitoimipisteeseen. Kaikki alle 1000 € arvoisten tilausten palautukset  ovat asiakkaalle maksuttomia. Suuremmissa tilauksissa maksuttomuus arvioidaan tapauskohtaisesti. Jos asiakas toimittaa palautuksen jotenkin muuten kuin edellä mainittu, ei Treenikamat.fi ota vastuuta palautuksesta aiheutuneista kustannuksista ellei toisin ole sovittu.


Tuotteet voi palauttaa osoitteeseen:

Gonsul Oy / TREENIKAMAT.fi

Mussalontie 428

48310 KOTKA


Tuotteen vaihtaminen

Asiakas voi halutessaan palauttaa tuotteen ja vaihtaa sen toiseen samanhintaiseen tuotteeseen tai valita muita edullisempia tuotteita. Palautettavan tuotteen erotuksesta jäävää rahasummaa Treenikamat.fi ei palauta. Vaihdosta veloitetaan myös asiakkaalle lähtevän uuden lähetyksen toimituskulut.


Hyvitys

Treenikamat.fi hyvittää viivytyksettä asiakkaalta saadun maksun, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua vastaanotettuaan palautetun lähetyksen. Treenikamat.fi palauttaa maksun samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt. Vaihtoehtoisesti asiakkaalle voidaan tarjota hyvitystä esimerkiksi lahjakortilla tai vastaavan arvoisella tuotteella, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus ottaa vastaan tarjottu vaihtoehto tai kieltäytyä kokonaan ja ottaa vastaan maksuhyvitys.